کوچ – شهلا صفائی
  • خانه
  • کوچ | فهرست
    • گفتگوها
    • تفکر  نقادانه
    • جهان دیجیتال
    • روانشناسی اجتماعی
    • یادداشت‌ها
    • نامه‌ها
  • کافه کتاب
  • تماس با من

کوچ – شهلا صفائی

آن‌چـه می‌خوانَـم و می‌آمـوزَم

  • خانه
  • کوچ | فهرست
    • گفتگوها
    • تفکر  نقادانه
    • جهان دیجیتال
    • روانشناسی اجتماعی
    • یادداشت‌ها
    • نامه‌ها
  • کافه کتاب
  • تماس با من
یادداشت‌ها

ببخش که ما انقدر زیادی بدیم…

7 بهمن 1395
ببخش که ما انقدر زیادی بدیم…

زمانی که به این آگاهی برسیم که حیوان متمایزی نیستیم و همه ی موجودات از حقوق یکسانی برای زندگی برخوردارند؛آنوقت می توانیم ادای آدم ها و به قول دوستی، انتِلِکت ها را در آوریم!

البته من فکر میکنم هرموجودی بیشتر از انسان این حق را دارد_حق زندگی کردن_ آن هم به این دلیل که ما بیرحمانه سالهاست بدترین رفتارها را با این موجودات داشتیم فقط به این خاطر که “توهم” این را داشتیم که اشرف مخلوقاتیم.

بنظر من یدک کشیدن نام “انسان” به تنهایی کافی نیست.

.

پی نوشت: من و این گربه ی متمدن، قدم می زدیم و غرق در صحبتی دوستانه بودیم که این عکس از ما ثبت شده!

البته سِت شدن لباسامون خیلی اتفاقی بوده :))

۰ نظر
0
فیس بوک توییتر گوگل ‌پلاس پینترست لینکدین
نوشته قبلی
دردها همچون شادی ها ناپایدارند.
نوشته بعدی
روزهای مه آلود

لغو ارسال نظر لغو پاسخ

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید.

اگه قصه‌ای برای گفتن نداری برای چی زنده‌ای؟

24 اسفند 1398

چرا دخترا صورتی می پوشن، پسرا آبی ؟

20 دی 1395

تو وارث یک تاریخی

27 آذر 1400

ما تربیت نشدیم.

6 بهمن 1395

ایکیگای شما در زندگی چیست؟

1 مرداد 1398

کرونا ویروس و زندان استنفورد

2 فروردین 1399

Lost Cubert

9 بهمن 1395

تولید غیرارادی خاطرات ساختگی توسط مغز

19 بهمن 1401

در باب رمانتیسیزم – قسمت اول

14 آبان 1397

جسارت عاشقی

25 اسفند 1395

دسته بندی

  • تفکر  نقادانه (۲۴)
  • جهان دیجیتال (۲۰)
  • روانشناسی اجتماعی (۱۸)
  • فیلم (۵)
  • کافه کتاب (۷۲)
  • گفتگوها (۳)
  • یادداشت‌ها (۲۱۷)
    • نامه‌ها (۱۴)

آخرین نوشته ها

  • ماجرای سفر من و زوربا
  • پیشرفت، فرایندی دیالکتیکی است؟
  • هوای قریه بارانی‌ست
  • جایی کوچک میان نخواستن زندگی و نخواستن مرگ
  • فاعلیت زیستن ـ نامه‌هایی در ستایش زندگی
  • حال در معنادهی به گذشته مؤثر است.
  • اگر اندکی پایین‌تر بود آسمان…
  • علاج یأس با فهم درمیانگی
  • مسافر
  • تولید غیرارادی خاطرات ساختگی توسط مغز

دیدگاه ها

  • صادق در ماجرای سفر من و زوربا
  • دامون در ماجرای سفر من و زوربا
  • رها در ماجرای سفر من و زوربا
  • حجت در ماجرای سفر من و زوربا
  • Paras2 در ماجرای سفر من و زوربا
  • زهرا در همیشه همه‌چیز مثل همیشه است
  • محمد در پیشرفت، فرایندی دیالکتیکی است؟
  • محمود جالینوسی در آه از آن رفتگان بی‌برگشت
  • ستار فلاح در سه هزار و پانصد قدم- احوالات
  • شکیب داودی در تاسیان _ هوشنگ ابتهاج

RSS وبلاگ روانشناسی اجتماعی

  • خانه
  • کافه کتاب
  • وبلاگ روانشناسی اجتماعی
  • تماس با من

@2017 - تمام حقوق این سایت، متعلق به شهلا صفائی می باشد.